דילוג לתוכן

הטלת שיעורי ארנונה מוגדלים מתחילת שנת מס, לאחר קבלת אישורי השרים להעלאות חריגות, שניתנו בסוף אותה שנת המס, הינה הטלה חוקית הגם שלמפרע.

האם הודעה לתשלום שיעורי ארנונה מוגדלים על פי אישורי השרים (בהתאם לתקנה 9 (ב)[2] לתקנות ההסדרים) ביחס לשנה פלונית, שניתנו סמוך לסוף אותה שנה הינה הטלה למפרע? בית המשפט ציין כי הוראת סעיף 9 (ב)[2] כל כולה נוגעת להשתה רטרואקטיבית של האישור החריג על החייבים בארנונה. באשר למועד משלוח הודעות התשלום בתחילת שנת הכספים העוקבת לשנת האישור, ציין בית המשפט, כי לשון הוראת סעיף 9 (ב)[2] אינה דנה במועד משלוח הודעות החיוב המתוקנות על פי אישור וברי כי המועצה, כגוף ציבורי, חייבת לפעול בזריזות הראויה ולשלוח את הודעת התשלום המתוקנת בהקדם האפשרי. בנוסף ציין כי אין פגיעה באינטרס ההסתמכות הואיל והעותרות היו ערות, כבר בחודש פברואר 2012, המועד בו קיבלו הודעה על כוונת המועצה לפנות לשרים, כי הן צפויות לשלם הפרשי ארנונה, לו יתקבל אישור השרים ועל כן היה עליהן לכלכל צעדיהן בהתאם.

עתמ (נצ') 35244-07-13 פריניר (הדס 1987) בע"מ נ' מועצה אזורית גליל תחתון

Scroll to Top