דילוג לתוכן

פטור מארנונה לנכסי מדינה

בכדי שנכס ייחשב "מעון" לעניין סעיף 5ג(ה)(6) לפקודה, אין הכרח כי הוא ישמש לצורך הגנת הציבור מפני אותם קטינים דווקא ולמתן טיפול סמכותי-כופה במטרה לאפשר את שילובם של הקטינים בחברה, כדרכו של "מעון" כמשמעותו בהוראה 15.1 להנחיות והוראות המנהל הכללי של משרד העבודה והרווחה (תקנון לעבודה סוציאלית). "יחידת האימהות והילדים" בכפר גמילה עונה על הקריטריונים הנ"ל משכך, העמותה זכאית לפטור מארנונה לפי סעיף 5ג(ה)(6) לפקודה.

זאת ועוד, נכס המוחזק על-ידי המדינה, וככזה זכאי להנחה בשיעור שנקבע בסעיף 3 לפקודה, והוא משמש כמעון, וככזה הוא זכאי לפטור מארנונה לפי סעיף 5ג(ה)(6) לפקודה, יתקיים לגביו הליך דו-שלבי של בחינה וחישוב לצורך עריכת שומת ארנונה כאשר בשלב הראשון, יחושב סכום הארנונה הכללית שהייתה משולמת ברשות המקומית אלמלא סעיף 3(ב) לפקודה, בהתאם לסכומים ולסוגי הנכסים הנוהגים באותה רשות מקומית, באופן שלא ייקבע סיווג נפרד לנכסי המדינה, אלא אם כן נקבע להם סיווג נפרד. ובשלב שני יקבע סכום הארנונה הכללית, שישלם המחזיק בנכס. במקרה שמדובר בנכסים המוחזקים על ידי "הממשלה" או על ידי גופים "מטעם הממשלה" (קרי: על ידי "המדינה"), הסכום האמור יהיה בשיעור הקבוע בפסקה (3) מהארנונה הכללית שהייתה משולמת ברשות המקומית, אלמלא סעיף 3(ב), היינו: בשיעור שבין 30% ל-55% (בהתחשב במיהות המחזיק וסוג הנכסים) מסכום הארנונה הכללית שהייתה משולמת בידי מחזיק "רגיל" בנכס, שאיננו "המדינה"

ברמ 9498/10 מנהל הארנונה המועצה המקומית קדימה צורן נ' עמותת בית אור אביבה

יעניין אתכם לקרוא גם את המידע הבא:

Scroll to Top